Pages

I love my follower

Friday, March 18, 2011

Kalau aku jadi orang Kaya Raya…?

Bile baca tajuk kat atas ni…kita akan jadi ‘Mat Jening’ sekejap…Kalau aku tetiba jadi orang yang berduit… paling utama aku nak buat adalah…:

1. Langsaikan segala hutang2 aku yang ada..hutang2 yang besar gedabak sampailah hutang kecik ‘setoek’…banyak jugak tu…Klu hutang kete tu aku nk aku nk bayar cash…hehehehe

2. Teringin nk beli rumah…Rumah idaman aku..??Mmmm..aku idamkan rumah kecik je xkecik sgt la..tp laman luas n bersih..Wat masa skg ni aku berminat dgn rumah bertingkat2..condominium ke..penthouse ke..hehehehe..Klu rumah biasa tu aku nk dirikan rumah Banglo yang comel tp laman yang luas atas tanah lot aku sendiri..design pulak aku nk cirri tradisional @ moden…rumah tu pun aku nak beli cash…hehehehe…orang kaya lah katakana…

3. Lepas tu baru aku pikir nak kawen..selalu orang kata kalau nak kawen pempuan xpayah nk pikir ape2…sape ckp xpayah pikir ape2…mengarut la tu sume…lantak la tu sume…tp pd aku sebelum sampai waktu nk kawen aku nk pastikan segalanya mesti ada…

4. Nak betulkan rumah mak kat BP tu…bagi cantik2..lawa2..hahaha…walaupun aku xkan duduk rumah tu nnt tp aku nk mencantikkan lg rumah mak…berangan je…;)

5. Nak bukak business…tp nk wat business ape eh..? Aku berangan nk buka kedai buku2..sebab aku minat membaca..klu aku kaya aku nk bukak kedai buku mcm POPULAR @ MPH..ok ke..?Ok kot..

6. Nk tolong adik beradik aku yang lain..mn yang ada hutang yang xleh nk langsaikan aku nk tolong langsaikan..aku nk bagi rumah ke kete ke setiap sorang…wahhhh!!!!..yela orang ckp dr kita tolong org lain dulu baik kita utamakan adik beradik sendiri @ sedara sendiri dulu pastu baru tolong orang lain…

7. Nk bawak 1 family pg melancong…xkisah lah melancong kat mn2 pun janji dapat berkumpul bersama keluarga…xlupa jugak nk bawak family g Tanah Suci Mekah..insyaAllah

Eeeee…sebenarnya banyak lagi ni nak buat…aku akan cuba ubah diri & keluarga aku pada jalan yang lebih baik dan hamper sempurna…yang penting aku akan cuba agar diri aku ni tak menjadi seorang yang sombong lagi berlagak…sebab aku pikir xde faedahnye jadi orang yang bongkak lagi takbur ni..buang masa dan sia2 je…bila2 masa dia boleh tarik balik rezeki yang dia bagi kalau kita jenis tak reti bersyukur…sape tahu kan…

Kalaulah aku kaya….fuuuuuuuuuyyyyyyooooooo!!!!

baiduri_lynna@yahoo.com

18 March 2011 {3.31 pm}

No comments:

Post a Comment

Aku orang biase2 jer..

My photo
Orang biase2 jer.. HAPPY...SIMPLE...HARMONY...

HElLoOoO...

hAvE a NiCe DaY!!!

Blogroll

Blogger templates


ShoutMix chat widget

Blogger news

Blogger templates

Pages