Pages

I love my follower

Sunday, April 8, 2012

post yang ngada-ngada


Rasenye macam dah lama tak post dalam blog ni...tetiba hari ni terase nak post citer la...hihihihi..Alkisahnye terjadi pada hari jumaat lepas..masa tu tengah drive dari KL ke Batu Pahat..waktu senja..Sampai je kat Nilai...

" Subhanallah..cantiknye bulan malam ni..terang je.." 
Bulan malam ni memang cantik dan sumgguh cantik...aku berbisik dalam hati...Rase-rase En.M tu nampak tak bulan yang sedang mengambang ni..? Ishhh tak mungkinlah dia nampak..lagipun En. M Jauh kat Kuala Kangsar..Kalau dia nampak mesti dia telefon tanya aku nampak bulan tak...? Ni senyap je..Tengah aku bermonolog sendiri sambil memandu tetibe je hp kesayangan aku berbunyi....Haaa En. M lah...

"Assalamualaikum..."
"Waalaikumussalam..."
"Lina kat mana sekarang ni..?"
" Baru lepas Nilai..kenapa yer..?" 
Dalam hati dah tahu mesti dia nak tanya pasal bulan..hehehe pasti punye lah..
"Lina pick-up phone ni pakai hand free tak..? Abg xnak dengar alasan pape yer.."
"Ermm..pakai.." Sebenarnye xpakai pun
"Bagus kalau pakai..boleh borak lama sikit..." sengal je aku rase dia cakap..
"Lina ade nampak bulan tak sekarang.." Yes!!! mesti dia nak tanya sal bulan..
"Ermmm..jap eh tengok dulu.." Sebenarnye memang dah nampak lama dah bulan tu..depan mata jer.
"Ada..terang la..cantik sangat..."
"Cantik kan bulan malam ni...Lina tetibe je abg rase rindu kat Lina..Cube lina tengok bulan tu jap..tapi careful tau pemanduan tu kene jaga.."
"Orait..ok lina tengok.."
"Dapat rase tak bile pandang bulan tu.."
"Ermmm....rase ape..?" Buat2 tak paham tapi hakikatnye dah faham dah..
"Abg dah sampaikan salam rindu abg pada lina kat bulan tu...lina rase tak?" Erkkk...ape kene pulak En. M malam ni..
"Oh...rase..rase sangat..lina pun rindu jugak.." cipta alasan :)
"Ok lah..tu je abg nak cakap..nanti sampai rumah call yer..abg tunggu.."
Laa itu jer ke dia nak cakap...xpe lah yang pasti bende tu buat aku tersenyum sepanjang perjalan balik ke BP..:)

Sekian, terima kasih

p/s : Mesti korang baget citer seram kan..hahaha..xde maknanye...Masa memandu jangan memandai nak bergayut di telefon..merbahaya..!!!

3 comments:

  1. sorry..bukan "baget" tapi bajet

    insyaAllah la yuyu..tapi tunggu ko dulu la...aku mengalah

    ReplyDelete
  2. Sweetnya En. M ko.. hehehee..
    Mkn nasi minyak la x lama lg...

    ReplyDelete

Aku orang biase2 jer..

My photo
Orang biase2 jer.. HAPPY...SIMPLE...HARMONY...

HElLoOoO...

hAvE a NiCe DaY!!!

Blogroll

Blogger templates


ShoutMix chat widget

Blogger news

Blogger templates

Pages