Pages

I love my follower

Thursday, April 18, 2013

Entri Campur Aduk

Hamboi2 cuti lama kau eh...keje kat opis tu melambak2..hamik ko...haiyakkk!!!! Ala bukan aku suke2 nak cuti ni...lagipun request dari mak kat kampung "Balik lah lina..mak nak operate mata ni.."..."ok lina balik cuti lama khas tuk mak eh..:)"

Dah menjadi kebiasan aku..cakap kat mak balik hari Ahad..tapi yg betulnye hari Sabtu aku dah sampai BP..sebelum balik rumah aku nyinggah umah Ziah dulu amik dia..pegi soping2 dulu tengok wayang dulu..hehehe teruknye aku jadi anak...

G Jenjalan tengok wayang dulu b4 balik rumah
Settle jek tengok wayang bedesup terus balik rumah..kebetulan mak tengah duduk kat kusi depan baca tasbeh...tersenyum simpul bile nampak kete aku...aku pun balas balik seperti kerang busuk..."Awak ni nipu mak je..kata balik esok.." "Ala saje jek nak tekejutkan mak.."

Dah menjadi kebiasaan jugak..time aku balik...open table mesti jadi kewajipan..menu dinner malam ni Sate Rahmad yang fofular kat Pt. Yaani..meme mengancam sate ni..rasenye..fuhhhhh sedapp...

Sate Ramad memang best
Ok berbalik pada yang asal...Sepatutnye mak memang kene buat operate mata..nak buang selaput mata jek..biase lah bile ade penyakit kencing manis darah tinggi mata pun jadi effect sekali. Kebiasaan kalau appointment dengar klinik pakar klinik akan jadi sendat & sesak..so sebelum lalat bangun aku mak n lan dah terpacak depan pintu pakar mata...ingatkan datang awal dapat balik awal tapi sampai2 jek bukan aku yang datang awal..ade lagi orang yang datang lagi awal..peras!!

Pak Dia...datang awal pun dapat no 215..huhuuuu
Ok jangan rase tertipu hokey..kirenye ni no giliran yang ke 15 lah...ok tung tang tung tang nama mak kene panggil..aku pun ikut sekali lah kat bilik test mata..Misi "Makcik cube pakai cermin mata ni.." mak pun pakai " Makcik cube baca huruf apa yang kat depan tu..." dengan nada garang.."Makcik xnampak jelas misi.." "Cube makcik tengok betul2.." gaya lagak sombong...eeee nak jek aku hempok2 misi ni...tapi sabo2...selesai jek ujian tu misi tadi titik kan air kat mata "Makcik nanti duduk luar sebelum doktor panggil mata jangan buka..tutup dulu"

Baru pas test mata..kene tutup mata jap...bukan tido hokey

Ting..ting..ting..no giliran mak sampai...pimpin tangan mak masuk takut dia xnampak jalan pulak nanti..masuk2 jek dalam bilik...Huiyooo hensemnye doktor ni...sendiri senyum dalam hati...


Hamboi2 sampai 2 keping ko upload gambar doktor ni...memang ko perasan kan..hahaha lepas jek doktor cek mata mak " Doktor mak saya jadi ke buat operation mata hari ni..?" dengan senyuman manis doktor tu "Minta maaf cik mak awak xbuat operation hari ni..kalau buat pun xmenjadi apa2 sebab urat mata mak awak kering.." "So, mak saya xjadi buat operation mata lah..?" "Tak.." So dalam hati...kuikuikuikui tau2 jek lah..Tak jadi buat operesen...

P/S : Sebenar motif buat entri ni adelah saje2 nak menghabiskan mase yang ade

No comments:

Post a Comment

Aku orang biase2 jer..

My photo
Orang biase2 jer.. HAPPY...SIMPLE...HARMONY...

HElLoOoO...

hAvE a NiCe DaY!!!

Blogroll

Blogger templates


ShoutMix chat widget

Blogger news

Blogger templates

Pages