Pages

I love my follower

Sunday, November 17, 2013

Pantai Telok Kemang Port Dickson

Kali ni nak update pasal berjalan kat area2 Port Dickson. So korang yang terbaca blog ni jagan la terase mual...

Post kali ni kesinambungan dari post lepas yang beberapa minit di post.. Jom pegi Telok Kemang pulak..tempat ni agak popular jugak la. Tempat beriadah baik keluarga, couple atau single..kuikuikui..Biase la waktu cuti begini tempat macam ni selalu penuh..

Lepas check-in jalan2 dulu..lawat kawasan dulu...mana tempat paling best nak pegi...sebab esok target nak mandi laut pulak. So, kami jenjalan dulu sambil hirup udara nyaman tepi pantai..






Sambil jalan kat gigi2 air ni sambil makan 'yong Taufu' a.k.a lolok...yang ni secucuk RM1...rase boleh lah..hihihi.. Aku tak berapa nak tau ape nama tempat yang aku makan ni..tapi aku tau tempat ni betul2 depan Hotel Seri Malaysia Port Dickson & betul2 depan pasar malan hari sabtu..Kat sini pun macam best dan sesuai jadi tempat mandi manda..

Pantai Telok Kemamng 17/11 - Awal2 pagi Azah kejut aku..excited sungguh dia nak mandi laut. Layan kan jek...dah janji dengan dia pagi ni nak bawak dia naik boat..Pukul 7.30 aku & Azah terpacak kat tepi pantai..

Suasana di waktu pagi...sejuk!!

Sampai2 kami survey harga nak naik boat dulu...Ada abang yang jaga situ kalau nak naik boat pegi ke island depan sana kami cas RM100...gile babak mahal. Khemah pulak RM45 satu hari..mahal2...xjadi!! Yelah dah namanye percutian budget so duit yang nak keluar dari poket pun kene budget2 la kan..gile ah!!

Kami merayap2 dulu..Isi perut..akhirnya aku tanya kat makcik jual sarapan kat situ harga boat kat sini brape..sebab mcm mahal sangat..nak pegi island tu bukan jauh pun. Alhamdulillah aku jumpe orang yang boleh bagi harga kurang. Makcik tu bagi harga RM60 tuk round2 sekitar island..kire ok lah tu dari RM100 tadi. Baju2 mandi pulak aku tumpang kat kedai Makcik tu. Jimat sikit. Boat yang kiterang naik tu bukan makcik tu yang bawak tapi anak sedara dia yang bawak.

Kami naik speed boat. memang laju...rase macam nak tercampak dibuatnye bile boat belangar dengan ombak. Lepas ni xnak aku naik lagi bende tu dah lah tak berape safety..duduk atas kerusi plastik..buatnye dia bawak laju gile tercampak aku kat tenga laut tu tak ke naya dibuatnye...eee..lepas tu xde life jacket pulak...'bogel' kiterang kat tengah laut tu kang..tapi aku tgk si Azah steady jek. aku dah pegang tempat duduk driver kuat2 takut tecampak.

Adik tu siap offer naik jet ski..20 minit RM100...bapak dia mahal!! xmo aku..membazir!! Lagi pun aku ni dah la gayat dengan air..maunye aku mabuk laut. 

Nampak tak kiterang dok guna kerusi ape...eeee takut.. Thanks adik drive boat amik gambar kiterang...:)


Lepas naik boat kami terus terjun laut...lepas gian...pukul 11 kami naik salin baju terus balik hotel sambung tido...hahaha

No comments:

Post a Comment

Aku orang biase2 jer..

My photo
Orang biase2 jer.. HAPPY...SIMPLE...HARMONY...

HElLoOoO...

hAvE a NiCe DaY!!!

Blogroll

Blogger templates


ShoutMix chat widget

Blogger news

Blogger templates

Pages