Pages

I love my follower

Thursday, November 21, 2013

Macaroon


Yang ni copy dari google image..kuikuikui
Lama dah aku peratikan kuih ni..malangnya aku xtau pun ape nama kuih ni...dari sehari ke sehari nak google nama kuih ni pun aku asyik lupe je...memang ketinggalan zaman..Sampailah bila Mira bagitau nama kuih tu semalam...Ooooo kuih mat saleh rupenye..

Teringin jugak nak rase kuih ne cam ne...Tengok kat youtube bahan sama je mcm buat pavlova..tapi yang ni kecik2 je lah..

So nak jadikan cerite...semalam baru tau ape nama kuih ni..semalam jugak Mira hajak aku pegi KLCC cari mende alah..kebetulan dia nak belikan untuk mak buyung (kawan dia) kesian ngidam nak makan mende ni..So, kami pegi la ke KLCC mencari mende ni...Yang aku tau kalau kat KLCC ade 2 kedai je yang jual mende ni...kat Harrod & Chocolat World tempat lain dalam KLCC ni idok le teman tau...

Yang ni kar Harrrod..6 biji RM23 bapak mahal
Mende ni rasenye sangat la manis tahap potong kaki..kalau sape penggemar manisan boleh la mencube..kalau mcm aku ni yang hanya suam2 kuku makan pun macam slow jek..hihihi

Yang ni pulak kat Chocolat World - Sebiji RM3.9 kalau beli 10 biji free sebiji
Bagi aku mende ni mahal...yelah..size mende ni kecik jek kot besar lagi biskut oreo..tapi nak rase punye pasal try la sebijik..tu pun Mira belanje..kuikuikui..TQ Mira!!!...untuk kawan Mira dia beli 10 biji + sebiji..ok lah tu..harap nanti baby keluar ailiyok xmenjejeh..

Ape yang aku rase best tentang macaroon ni....macam cantik jer...macam comel jer...sayang nak makan
Nampak macam keras diluar..tapi lembut di dalam...rapuh dalam mulut...
Sebelum balik makan dulu...Nandos. Ni pun 1st time makan...sos dia bapak gile pedas..kesiankan aku 1st time makan mende ni..mesti orang cakap aku jakun...


P/S : Kalau kite tak cube sesuatu tu kite tak tau ape rase dia...kalau dah rase baru kite tau kesedapanye..







1 comment:

Aku orang biase2 jer..

My photo
Orang biase2 jer.. HAPPY...SIMPLE...HARMONY...

HElLoOoO...

hAvE a NiCe DaY!!!

Blogroll

Blogger templates


ShoutMix chat widget

Blogger news

Blogger templates

Pages