Pages

I love my follower

Sunday, November 3, 2013

Fraser Hill's

Assalamualaikum....hahai....

Huiii....lama betul aku xupdate blog. Biarpun xda sape pun yang baca tapi terase rugi dan sayang bile blog aku ni bersawang agak terlalu lama.. hokey mari kita abaikan kenapa dan sebab apa blog ni tak di update...

Bila dah terlalu lama sangat tak update blog dah xpandai nak start dari mana... Pertama sekali aku nak ucap syukur sebab tahun ni sekali lagi aku dapat bawak mak aku berjalan ke Tanah Tinggi. Biarpun cuti2 hanya dalam Malaysia tapi aku happy dapat bawak mak pegi jenjalan. So, kali ni tempat percutian kami di Bukit Fraser..

Huhuhu...mak oiiii...nak pegi kesana bukan main takut...yelah..aku lalu ikut Bentong.Nak nampak orang naik kesana bukan main susah sangat..2-3 biji kereta jek..lepas tu jalan tak usah cakap lah..teramat bengkang bengkok...sebelah hutan tebal sebelah lagi gaung...jalan pulak sangat sempit..nak xnak terpaksalah kami teruskan jugak perjalanan,

Akhirnya, kami sampai jugak...tapi tu baru nampak signboard je belum naik keatas lagi...sampai sini si Dhia buat hal pulak..tetibe dia muntah..dalam kereta pulak..nasib dia muntah susu..bile dah Dhia muntah aku pun mule lah loya2 tekak..nasib xmuntah sekali..maklumlah jalan bengkang bengkok tu pasal la dia pening2...aku pulak menahan break...clutch je.


Alhamdulillah akhirnya kami sampai jugak..Orang kata Fraser sejuk macam Cameron Highland & Genting Highland tapi aku rase xsejuk pun..huhuhuhu 

Tempat2 kat sini boleh tahan jugaklah cantiknya..banyak rumah2 ala2 inggeris..damai dan jauh dari kesibukkan bandar. Jom layana gambar2 kat bawah..harap sape yg tengok tak termuntah..huahuahua

Tengoklah mak aku...pakai peplum jugak..hahaha xpelah mak janji mak happy :)
 
  
Abaikan apa yang anda nampak!!!
Kami memang dari kalangan keluarga bersize XXL..hihihi
Cuaca memang sangat panas..huiii cair mak jahhh!!
Kami tak tido pun kat sana..sebab tak ada tempat yang menarik perhatian kami...kire2 3 jam kat atas kami turun...kali ni kami balik tak lalu ikut jalan nak pergi tadi..kami lalu ke arah Kuala Kubu Baru...yang ni jalan ok sikit dari jalan yang kami naik td..kenderaan pun banyak..so kami tak berase takut sangat..cumanye kami sesat jalan..hihihi

Oklah tu jelah nak citer..selamat membaca :)

P/S : Buat masa ni & jangka panjang aku xmau lagi naik fraser lagi...tapi kalau ada sebab2 tertentu yang terpaksa aku naik kesana...pergi jelah..tapi kalau saje2 nak jalan...aku undur diri..kuikukuikui

No comments:

Post a Comment

Aku orang biase2 jer..

My photo
Orang biase2 jer.. HAPPY...SIMPLE...HARMONY...

HElLoOoO...

hAvE a NiCe DaY!!!

Blogroll

Blogger templates


ShoutMix chat widget

Blogger news

Blogger templates

Pages