Pages

I love my follower

Sunday, November 17, 2013

Asam Pedas @ Telok Kemang

Bersiap balik KL...b4 tu kiterang singgah makan durian kat tepi jalan..rasenye tu gerai yang satu2nya jual durian kat sini...rasenyela...tekak masing2 terliuk nak makan raja buah ni..kami amik sebijik jek. tu pun sekilo RM5..rase yang sangat lemak dan sangat best. Sebiji pun dah cukup sangat. Apek dok 1 meja dengan aku tu siap ckp lagi durian kiterang nampak sedap dia punya xsedap..apek salah pilih durian kot.. Nampak no kami memang pandai pilih..huahuahua...jangan mare ye apek...

Hahaha...tinggal ni jek..yang lain dah kami kasi bedal

Oiii....sampai tak toleh kau eh..best sangat kot durian tu
Siap mencekik durian..kami terus cari tempat makan. Tekak rase macam nak rase Asam Pedas popular kat area2 Telok Kemang...sudah jumpe..tempat tu memang ramai orang..sampaikan jalan pun boleh jem..

Kami pilih hidangan set...ada ikan asam pedas (tak kisah ikan ape pun) + telur masin + ulam2 + sambal belacan..1 set harga dia RM12..ok la kan..lauk tambahan kami amik kupang masak sambal dengan air kelapa.. Rase asam pedas Negeri Sembilan tak sama dengan asam pedas yang aku selalu makan..Asam pedas diarang aku rase macam ade letak kerisik, halba, ketumbar/jintan manis..maybe citerase orang N9 ni mcm tu..so xkene dengan tekak aku..tapi aku bedal jek..hihihi...Ikan merah dia pulak...mak aiiii keras menggila daging dia...tapi tu pun aku bedal jugak..

Kupang masak sambal...aku rase cam pelik jek tapi sedap... :)

Asam pedas ikan merah yang agak keras n liat...tuan kedai salah beli ikan rasenye ni..

Air kelapa yang super duper sedap...
 Hokey, sekian TQ  :)



No comments:

Post a Comment

Aku orang biase2 jer..

My photo
Orang biase2 jer.. HAPPY...SIMPLE...HARMONY...

HElLoOoO...

hAvE a NiCe DaY!!!

Blogroll

Blogger templates


ShoutMix chat widget

Blogger news

Blogger templates

Pages