Pages

I love my follower

Wednesday, May 11, 2011

HARI-HARI


Hari ni aku terpanggil nak menciplak entri ni kat dalam blog Cik Lynna..Cik Lynna suka baca cerita ini...so Cik Lynna nk kongsi cerita ni dgn kawan2 Cik Lynna... Alkisah.....

HARI dijadikan untuk mengukur usia dunia. Setiap hari menyimpan rahsia tersendiri dengan 1001 peristiwa. Yang aneh yang indah yang ceria yang muram semuanya adalah hari. Cik Lynna nk tanya hari apakah kawan2 Cik Lynna lahir ke dunia ni? Sebab tu Cik Lynna nak kongsikan bersama kawan2..cube kawan2 tengok apa yang pernah berlaku pada hari 1st kawan2 lahir dan menghirup udara ni dalam sejarah kejadian alam dan manusi...jom kita sama2 kongsi..;)

HARI AHAD
Allah S.W.T menjadikan alam, bintang, api neraka, bumi yang tujuh, lautan yang tujuh, anggota manusia yang tujuh dan hari yang tujuh.

HARI ISNIN
Nabi Idris di naikkan ke langit, Nabi Musa mengunjungi Bukit Turnisa, Bukti ke Esaan Allah S.W.T diturunkan, Nabi Muhammad S.A.W dilahirkan, Wahyu pertama diturunkan kepada Nabi Muhammad S.A.W, Rasullullah wafat.

HARI SELASA
Nabi Yahya wafat dibunuh, Nabi Zakaria wafat dibunuh, Tukang2 sihir firaun ditewaskan, Asiah isteri firaun mangkat dibunuh, Lembu kaum Bani Israel dibunuh, Habil dibunuh oleh Qabil.

HARI RABU
Qarun hancur binasa, Firaun dan tenteranya ditenggelamkan, Raja Namrud ditewaskan oleh nyamuk, Umat Nabi Salleh dihancurkan dengan teriakkan keras Malaikat Jibrail, Umat Nabi Hud dimusnahkan oleh Allah S.W.T dengan angin taufan.

HARI KHAMIS
Nabi Ibrahim memasuki Mesir, Saudara-saudara Nabi Yusuf menemui Baginda, Bunyamin mengunjungi Nabi Yusuf di Mesir, Nabi Yaacob bertemu dengan anaknya Nabi Yusuf di Mesir, Nabi Musa memasuki Mesir.

HARI JUMAAT
Nabi Adam berkahwin dengan Hawa, Nabi Yusuf berkahwin dengan Zulaikha, Nabi Musa berkahwin dengan Siti Safurah anak Nabi Syuib, Nabi Sulaiman berkahwin dengan Siti Balqis, Rasullullaah S.A.W berkahwin dengan Siti Khadijah dan Aishah, Ali Abu Talib berkahwin dengan Fatimah Az-Zahrah.

HARI SABTU
Nabi Nuh diperolokkan oleh kaumnya, Nabi Salleh ditipu umatnya, Nabi Yusuf ditipu oleh saudaranya, Nabi Musa ditindas Firaun, Nabi Isa diperdaya kaum Yahudi.

Ini lah sebahagian yang dapat Cik Lynna kongsikan...sekian terima kasih...;)








2 comments:

  1. utk week ni..hari jumaat yang paling ditunggu..ulangminggu perkahwinan aku ntah kali yang ke berapa...hihi

    ReplyDelete
  2. ermmm..hari jumaat...? bagus tu...penghulu segala hari...tp kalau minggu ni hari jumaat yang ditunggu sgt tu mcm nk tunggu B***S je...agaknye la...patut la pun xsabo...ingat xsaba nk mengemas rumah baru...hehehehe...tumpang gumbira sekali kalau dpt B***S...(-_*)

    ReplyDelete

Aku orang biase2 jer..

My photo
Orang biase2 jer.. HAPPY...SIMPLE...HARMONY...

HElLoOoO...

hAvE a NiCe DaY!!!

Blogroll

Blogger templates


ShoutMix chat widget

Blogger news

Blogger templates

Pages